Poprawa libido u pań – jakie suplementy diety mogą być pomocne?

Spadek libido u pan
Istnieje wiele różnego rodzaju czynników mających wpływ na poziom libido u kobiet. Problemy z obniżonym popędem płciowym mogą mieć bardzo złożone przyczyny organiczne i psychogenne, ale oczywiście nie tylko. Na życie seksualne wpływ mają także zaburzenia hormonalne, neurologiczne oraz choroby układu krążenia. Nic więc dziwnego, że ludzkość już w starożytności poszukiwała środków na poprawę libido u pań.

Suplement diety lekiem na niskie libido?

Preparaty witaminowo-mineralne mające zwiększyć pożądanie do partnera, które są obecnie ogólnodostępne na rynku, cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród kobiet. Panie sięgają po nie bez konsultacji z lekarzem, gdyż nie potrzeba na nie recepty. Tymczasem zapominają, że libido, zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn, jest uzależnione od wielu czynników.

Przede wszystkim należy podkreślić, że każdy z nas z natury ma inne libido. Nie musisz więc przejmować się, jeśli rzadziej od swoich koleżanek masz ochotę na igraszki w łóżku. Pamiętaj też, że opowieści o doznaniach seksualnych często bywają mocno przesadzone, dlatego najlepiej traktować je z przymrużeniem oka.

Jeśli jednak nie jesteś zadowolona ze swojego życia erotycznego i chciałabyś zwiększyć pociąg seksualny do drugiej połowy, wówczas być może warto sięgnąć po odpowiedni suplement diety podwyższający libido.

Czym kierować się przy wyborze preparatu na libido?

wybor
Wybierając suplement diety na libido, warto kierować się przede wszystkim jego składem. Najlepsze pod tym względem będą preparaty zawierające składniki pochodzenia roślinnego, witaminy i minerały, gdyż nie wyrządzą one szkody naszemu organizmowi i nie wywołają efektów ubocznych (pod warunkiem oczywiście, że będą prawidłowo stosowane). Co więcej, warto pamiętać, aby tego typu środki kupować w sprawdzonych miejscach, np. w aptece. Należy wystrzegać się produktów pochodzących z nieznanych źródeł i nabywanych od przypadkowych sprzedawców, gdyż mogą zawierać w swoim składzie niebezpieczne substancje chemiczne.

Na poprawę libido u pań dobrze sprawdzą się produkty zawierające wyciąg z korzenia żeń-szenia. Jego korzystne działanie polega na zwiększaniu syntezy tlenku azotu, ograniczeniu zmęczenia oraz poprawie krążenia krwi. Ekstrakt z żeń-szenia zawiera w swoim składzie związki aktywne, które ułatwiają zachowanie witalności, energii oraz sprawności seksualnej.

Ważnym składnikiem suplementów diety podwyższających libido u kobiet jest też l-arginina. To aminokwas, który wspomaga wytwarzanie tlenku azotu, substancji odpowiadającej za podniecenie u pań. Tlenek azotu powoduje relaksacje śródbłonka, rozluźniając mięśnie gładkie naczyń krwionośnych. Przewlekłe zaburzenia metabolizmu tego związku mogą prowadzić do rozwoju zmian miażdżycowych oraz nadciśnienia tętniczego.

Czego jeszcze szukać w suplementach diety na libido?

Poprawa libido u pań może nastąpić także dzięki zastosowaniu tabletek zawierających wyciąg z miłorzębu japońskiego. Znajdujące się w nim flawonoidy i terpeny usprawniają krążenie obwodowe oraz przyczyniają się do powstawania większych ilości tlenku azotu, dzięki czemu dochodzi do szybkiej relaksacji śródbłonka i lepszego przepływu krwi w narządach płciowych.

Suplement diety na poprawę libido może ponadto zawierać ekstrakty z ziół nazywanych naturalnymi afrodyzjakami takich jak imbir, lukrecja, rozmaryn. Korzystnie na przepływ krwi i zwiększenie doznań podczas zbliżenia wpływa też wyciąg z kwiatu krokusa uprawnego, czyli z szafranu. Dodawanie szafranu do dań wspomaga pociąg seksualny i pozwala na uzyskanie odprężenia.

Co jeszcze może pomóc na poprawę libido u pań?

Chcesz na nowo wzniecić pożądanie w związku? Poniżej prezentujemy kilka praktycznych wskazówek jak to zrobić. Oto one:

  • Systematycznie się badaj – musisz pamiętać, że nawet niewielki stan zapalny toczący się w organizmie może powodować brak ochoty na współżycie. Dlatego staraj się regularnie odwiedzać lekarza i wykonywać podstawowe badania okresowe.
  • Prowadź aktywny tryb życia – nawet jeśli nie jesteś ze sportem za pan brat, nie rezygnuj z ruchu na świeżym powietrzu czy odwiedzania siłowni. Udowodniono, że ospali i rozleniwieni ludzie często nie mają ochoty na seks. Dlatego wprowadź nieco aktywności – może to być np. jazda na rowerze, pływanie, aerobik itp.
  • Rozmawiaj ze swoim partnerem – monotonia oraz rutyna dają się we znaki praktycznie wszystkim długoletnim związkom. Jeśli czujesz, że w Twojej sypialni zaczęło wiać chłodem, nie czekaj, a podejmij rozmowę ze swoją drugą połówką. W ten sposób oboje podzielicie się własnymi oczekiwaniami i być może zdecydujecie się na coś nowego.
  • Dbaj o siebie – od czasu do czasu zadbaj o siebie, spraw sobie mały prezent, wybierz się z przyjaciółkami do kina, na zakupy itp. Zarówno troska o ciało, jak i o komfort psychiczny pozytywnie wpłynie na Twoje libido.
  • Wprowadź do diety naturalne afrodyzjaki – zamiast tłustych i ciężkostrawnych posiłków postaw na lekkostrawne dania, najlepiej przyrządzane z wykorzystaniem naturalnych afrodyzjaków. W Twoim jadłospisie mogą zagościć ostrygi, banany, truskawki, ananas, a także gorzka czekolada.